Digitális marketing: Termékfejlesztés

CégbarátAlapvetően a terméknek kell eladnia saját magát, vagyis olyan terméket/szolgáltatást kell kidolgoznunk, mely valamilyen módon összhangba hozható a vevői igényekkel. A termékfejlesztés folyamata során a különböző forrásokból származó információkat kell értékelni a jövőbeli termék piacképességével kapcsolatos döntések meghozatala érdekében.

A következő három cikkben a termékfejlesztés folyamatát, illetve a vevői oldalon jelentkező gyakori motivációkat mutatjuk be a tipikus rossz döntések elkerülése érdekében.

A termékfejlesztés szakaszai:

  1. Ötletgenerálás

Minden terméknek egy ötlettel kell kezdődnie. Bizonyos esetekben ez lehet, hogy meglehetősen egyszerű, az új termék valami hasonlón alapul.  Más esetekben ez lehet valami forradalmi és egyedi, ami azt jelenti, hogy a folyamat ötletgeneráló része sokkal hangsúlyosabb. Természetesen nem minden ötlet származik tudományos kutatásból: a vállalkozás számára új termék lehet egy már a piacon lévő termék utánzása, de számos ötlet forrása az adaptáció, amikor egy meglévő egy meglévő terméken történnek fejlesztések. Ötletek származhatnak belső forrásból, ami lehet célzott kutatás-fejlesztési tevékenységből, de ötletek jelentős forrása lehetnek a cég munkatársaitól származó javaslatok becsatornázása. Magától adódó külső források lehetnek maguk a vevők, a terjesztésben részt vevők. Meglepő módon ugyanakkor a versenytársak és termékeik is lehetnek ötletforrások, a náluk észlelt erősségek vagy gyengeségek is hasznos források lehetnek.

  1. Értékelés

Egy szervezetnek rengeteg új termékötlete lehet. Alapvető fontosságú ugyanakkor, hogy a jó és érdekes ötletek közül kiválasztásra kerüljenek azok, melyek nemcsak megvalósíthatók, hanem a nyereségesség alapvető követelményének is megfelelnek. A megvalósíthatóság vizsgálatába célszerű minden funkcionális területet bevonni, tehát vizsgálni kell a műszaki megvalósíthatóságot, a fejlesztés finanszírozhatóságát, egyéb kritikus erőforrások rendelkezésre állását, illetve nem utolsó sorban a termék piacképességét. Ez általában egy többlépcsős folyamat, ahol a felmerülő problémákra folyamatosan új megoldásokat keresnek, annak érdekében, hogy az új termék minél jobban megfeleljen a potenciális piac igényeinek, illetve hogy a vállalkozás részéről nyereségesen termelhető és értékesíthető legyen.

  1. Termék fejlesztése

Az előzetes szűrésen és fejlesztéseken átesett ötletek esetében következik a fizikai termék fejlesztése. Ennek során prototípusok készülnek, melyek különféle tervezési és gyártási lépések során elvezetnek ahhoz a termékhez, melyet a vevők meg akarnak majd vásárolni.

  1. Terméktesztelés

A nagy költségekkel járó termelés és promóció megkezdése előtt a legtöbb gyártó a várható vásárlók köréből szervezett kisebb csoportokkal további teszteket végez, hogy meggyőződjön arról, hogy a termék tulajdonságai megfelelnek a vevői igényeknek és hogy ennek megfelelően életképes-e a termék.

  1. Elemzés:

A fogyasztói tesztelések eredményei alapján, amennyiben szükséges, a gyártó még végrehajthat további módosításokat a terméken. Az előzetes piackutatás és a tényleges vásárlók visszajelzései alapján ebben a szakaszban hoznak stratégiai döntéseket arról, hogy milyen módon kerüljön a piacra a termék, például, hogy mely piacokat és milyen marketing eszközökkel kívánnak elérni.

  1. Bevezetés

A termékfejlesztés végső állomása a termék piacra vitele. Egy nyereséges termék létrehozása nem ér véget a termékfejlesztés folyamatával, hanem ezt követően is folyamatos figyelmet és irányítást igényel a termékéletciklusok sajátosságainak megfelelően.

Szolgáltatáscsomagjaink a hátrányos helyzetű kisvállalkozások a marketing világába történő bevezetését szolgálják, részükre testreszabott marketingfejlesztést, illetve médiaszolgáltatást biztosítunk.

—–
A sorozat a VELARI Nonprofit Kft. közreműködésével készült. A VELARI egy szociális szempontokat is figyelembe vevő vállalkozás, mely a hátrányos helyzetű területeken működő vállalkozások marketing tevékenységének megsegítésére fókuszál. Programjainkról és tevékenységünkről további információkat a Szalakóta honlapon lehet találni.

CÉGBARÁT vállalkozásfejlesztési programunk megvalósítása a Széchenyi GINOP-5.1.7-17-2018-00301 számú, a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program keretén belül finanszírozott, az EU és Magyarország Kormánya támogatásával jön létre.

A sorozat következő, vagy előző írásait a CÉGBARÁT kifejezésre keresve található meg! (A szerk. megjegyzése.)

Ajánlott oldalak:
Domain-név
Mélylink


Ezt a tartalmat támogatott formában helyeztük el. A Szerkesztőség.hu tartalom kihelyezéséről és a tartalomszolgáltatásról bővebben itt:
Támogatott tartalom