A Youtube egy saját tévécsatorna lehet, aminek jelentőségét az adja, hogy a videós tartalmak fogyasztása, mind időben, mind sávszélességben, évről-évre nagyságrendekkel növekszik. Habár mind a Facebook, mind aTwittter, mind a Snapchat rendelkezik valamilyen videokapacitással, az emberek a hosszabb, érdemi videós tartalmakért a YouTube-ra mennek.
A Youtube napjainkra az egyik legnépszerűbb weboldal globálisan. És, bár a legtöbben nem egy keresési felületként tekintenek rá, valójában erre használják. Ennek mértékét jól mutatja, hogy a YouTube-os keresések volumenét csak a Google haladja meg. Ez pedig jelentős lehetőséget teremt a célpiac elérésére. A népszerűség természetesen azt is jelenti, hogy a hatalmas fogyasztói piac figyelméért hatalmas számú cég és márka küzd. Ebben az éles versenyhelyzetben tehát a célközönség igényeinek megfelelő rendszeresen megjelenő tartalmak kulcsfontosságúak. A megjelenítést tekintve a YouTube pedig a videóról szól, ami tulajdonképpen mindig is népszerű eszköz volt, de ezen a csatornán a kereshetőség és tetszőleges időpontban történő megtekintés lehetőségével (on-demand) az itt megjelenő tartalmak kiemelkedő eredményeket tudnak felmutatni a az élmények teremtésében és a célközönség bevonásában. A videóknak az emberekről és a termékről kell szólniuk, tehát a termék különböző helyzetekben történő használatát kell bemutatnia (pl. termékvideók, használati tippek formájában, de ezekben is hangsúlyt kell kapnia az „embernek”
A stratégia akkor lesz sikeres, ha a megfelelő üzenet, a célpiac és a kommunikációs módszer (message, market, method) összhangban van. Minden tartalomnak kell hordoznia valamilyen egyértelmű tartalmat, a stratégiával összhangban. Meg kell határozni a célpiacot, illetve a célcsoporton belüli piaci fülkéket és az ezek számára releváns tartalmat kell megjeleníteni, hiszen a marketing lényege, hogy nem mindenkit akarunk elérni, hanem meghatározott valakiket. Ezek birtokában kell meghatározni, hogy melyik csatornán érdemes a közönséget megszólítani, és ennek megfelelő szöveges/képes/videós tartalmat elkészíteni.
A megfelelőségbe beleértendő egyrészt a technikai megvalósítás minősége. A legtöbb videofelvételre alkalmas eszköz alkalmas elfogadható képminőséget produkálni, de hang külön figyelmet igényel megfelelő mikrofon vagy utómunka keretében történő hangszerkesztés formájában. A tartalmat illetően saját videók esetében az alapvető kérdés, hogy miről szóljon. Termék vagy szolgáltatás kapcsán az emberek megoldásokat keresnek a termék/szolgáltatás jellemzőivel, használhatóságával vagy éppen javításával kapcsolatban. A videóknak tehát ezekről a használati helyzeteket, illetve a márka arcát kell bemutatnia és érdemes egy-egy termék köré egy sorozatot elkészíteni.
A videókészítés során érdemes a külsőségekre is odafigyelni, mint például az image-nek megfelelő, rendezett környezet, az előadó rendezett megjelenése és érthető beszéde. A bemutató előtt és után hangozzon el a márkanév, a bemutató témája (hivatkozva a korábbi és következő bemutatók témáira), jelenjen meg márkaarculat, illetve mindeközben figyelni kell a követhetőségre és logikus szerkezetre.
A kereshetőség és megtalálhatóság érdekében érdemes a csatornánk jellegének megfelelő tag-ek, kulcsszavak használata, melyekre a nézőink várhatóan rákeresnek. Ugyanezt a célt szolgálja a videó leírása. A videókra is érdemes külön analitikai tag-eket is elhelyezni, ezekkel a csatorna használatával összefüggő adatok széles köre lesz elérhető, melyekkel követhető a közönség magatartása. Kvantitatív adatok mellett kvalitatív adatok is rendelkezésre állnak a kommentek formájában – ezeket minden esetben értékes fogyasztói visszajelzésnek kell tekinteni, melyet nem szabad elhanyagolni. Annál is inkább, mert ezek is részét képezik annak a nézői bevonodásnak, melyek a like / dislike-ok, kommentek, megosztások formájában a YouTube is figyelembe vesz.
Szolgáltatáscsomagjaink a hátrányos helyzetű kisvállalkozások a marketing világába történő bevezetését szolgálják, részükre testreszabott marketingfejlesztést, illetve médiaszolgáltatást biztosítunk.
—–
A sorozat a VELARI Nonprofit Kft. közreműködésével készült. A VELARI egy szociális szempontokat is figyelembe vevő vállalkozás, mely a hátrányos helyzetű területeken működő vállalkozások marketing tevékenységének megsegítésére fókuszál. Programjainkról és tevékenységünkről további információkat a Szalakóta honlapon lehet találni.
CÉGBARÁT vállalkozásfejlesztési programunk megvalósítása a Széchenyi GINOP-5.1.7-17-2018-00301 számú, a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program keretén belül finanszírozott, az EU és Magyarország Kormánya támogatásával jön létre.
A sorozat következő, vagy előző írásait a CÉGBARÁT kifejezésre keresve található meg! (A szerk. megjegyzése.)
Ajánlott oldalak:
Domain-név
Mélylink
Infoblog
—
Ezt a tartalmat támogatott formában helyeztük el. A Szerkesztőség.hu tartalom kihelyezéséről és a tartalomszolgáltatásról bővebben itt:
Támogatott tartalom